Sòl públic per a una Universitat privada al Cabanyal

L’alcalde de València ha tornat a insistir aquesta setmana en la cessió de sol públic al Cabanyal a una universitat privada. Des de STEPV-Iv manifesten la seua oposició a tal decisió per considerar que va en contra dels interessos de la majoria social, ja que suposa hipotecar durant 75 anys l’ús de sòl públic.

Amb unes universitats públiques devastades financerament pel deute històric que la Generalitat manté amb elles, la majoria de l’estudiantat empobrit i unes taxes que es troben entre les més elevades de l’estat; el que no necessita la societat valenciana és cedir sòl a una universitat privada.

El que si que li fa falta a la majoria de l’estudiantat valencià són taxes de matrícula més acordes amb les economies familiars, més beques i obrir més grups que permeten descongestionar les aules de la universitat pública per a poder garantir una universitat de qualitat, en valencià, per a tothom i no sols per als qui puguen pagar-la. En definitiva: vetllar per la igualtat d’oportunitats.

Que el barri del Cabanyal necessita urgentment després de dècades de resistència actuacions per revitalitzar el seu teixit social i productiu és evident, que haja de ser a costa de cedir durant 75 anys sòl públic a una universitat privada és molt discutible. Després de gairebé 2 anys al govern municipal i arribant a l’equador de la legislatura el Cabanyal necessita solucions i la societat valenciana no necessita més hipoteques, 75 anys d’hipoteca són molts anys.

El Sindicat s’oposa, i s’oposarà, a aquesta actuació que ens recorda les iniciatives del PP de cedir sòl públic a empreses privades per la construcció dels centres CIS que el conjunt de la Comunitat Educativa i, també, els partits que governen la ciutat de València van rebutjar i portar als tribunals de justícia. En eixe sentit, el Sindicat posarà en marxa les accions necessàries per impedir aquesta cessió de sòl públic.

En tot cas, des de l’STEPV consideren que eixa cessió de sòl públic s’hauria de fer per equipaments educatius públics que necessita el barri i la ciutat de València, fins i tot es podria cedir a les universitats públiques valencianes per equipaments que revertisquen en el conjunt de la ciutadania i no servir als interessos privats que només pretenen fer negoci d’un dret com és l’educació.